Vem är generation Z? Jo de som föddes från slutet av 1990-talet.
Forskaren Kate Eichhorn höll en kort dragning om just detta. Kate berättar att tweens och tonåringar spenderar allt mer tid av att hantera ryktet om dessa online, alltså en form av reputation management. Alltså väldigt, väldigt unga personer. Hur påverkar detta ungdomar? Kate menar att det finns en risk att de blir mer konservativa, rädda att ta risker och utforska nya idéer. För alla lämnar vi digitala spår, och hur ska vi hantera detta för ungdomar som växer upp med att posta väldigt mycket material öppet. Därför har hon några frågor till oss journalister att fundera på: Kommentarerna är stängda.
|
OM OSSNyheter från Sociala Medier-teamet på Sveriges Radio. Arkiv
November 2019
TAGGAR |
|
The social media guide is empowered by Sveriges Radio. Sveriges Radio is a non-commercial, independent public service radio broadcaster. The headquarters are based in Stockholm, and the company has 25 local radio stations across the nation. SR report on Sweden and swedish news in six languages every weekday: arabic, english, kurdish (kurmanji and sorani), persian (farsi and dari), somali and swedish. Sveriges Radio also provides content in finnish, meänkieli, sápmi and romani chib. All departments and editorial rooms are represented in social media, and SR has main accounts on Facebook, Instagram and Twitter.
|